Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

23 Oktober 2008

Av itsmylife - 23 oktober 2008 15:15

Jag insåg just att det är såhär det är för mig, att jag måste acceptera hur jag har det och göra det bästa av det. Istället för att försöka komma på en massa lösningar, för det kommer aldrig att funka. Det går egentligen inte att lösa på något sätt och få bort alla problem helt och börja om. Det är inte självklart än om jag lider av ångest eller depressioner, eller både och. Men det är väl troligast att jag gör det? Och det får jag väl leva med i såna fall. Jag får acceptera det och göra det bästa av all skit.


Som idag, när jag var hemma fast jag sa till mig själv att kämpa på och gå till skolan varje dag den här veckan, så stannade jag hemma. Men skulle det gå och göra på något annat sätt? Jo, jag skulle ju kunna pallra mig iväg till skolan. Men varför var jag hemma? För att jag inte orkade, mådde skit igen. Ja, det är bara och acceptera att jag mår såhär ibland och då får jag helt enkelt vara hemma. Och dom dagar jag faktiskt har humöret på topp, går jag till skolan och gör allt annat jag vill göra.


Just nu låter det som det vettigaste att göra. Och då kan man ju undra hur ofta jag kan vara hemma egentligen? Men herregud, jag mår inte bra. Nu låter det som om jag måste intala mig själv att jag kan vara hemma. Men så är det. Jag har så himla dåligt samvete för att jag är hemma så ofta, när jag faktiskt ska vara i skolan. Hemundervisning låter så himla rätt.

Är jag värd det? I början skulle jag förmodligen må sämre än vanligt, men i längden skulle det nog vara det bästa beslutet jag har fattat i hela mitt "långa" liv. Fast jag vet ju inte än. Men nu ber jag, även fast jag är allt annat än kristen, till Gud att det här får ett slut. Och från och med nu accepterar jag den här skiten, men jag vill slippa alla skuldkänslor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av itsmylife - 2 november 2008 21:33

.. På den här adressen: www.skissat.blogg.se!  

Av itsmylife - 1 november 2008 16:00

Jag gillar verkligen att blogga, hellre det än att skriva i en dagbok. Jag vet inte alls varför men sån är jag. Så jag tänkte ta ett seriöst tag i bloggandet och skaffa en på blogg.se. Jag vet att bloggagratis är bättre för att sidan är utan reklam o...

Av itsmylife - 31 oktober 2008 15:33

Jag vill inte. Ärligt talat så vill jag verkligen inte gå igenom nästa vecka och alla veckor efter det. Visst, ingen vill gå i skolan. Vem vill det? Men när jag säger att jag inte vill, då menar jag det verkligen. Inte bara att jag inte vill så där l...

Av itsmylife - 30 oktober 2008 14:41

Simple Plan - Welcome to my life En väldigt bra låt när man är på sämsta humöret. ...

Av itsmylife - 29 oktober 2008 23:22

Nu lider höstlovet mot sitt slut, halva veckan har redan gått. Paniken stiger. Jag vill ta vara på tiden och inte tänka på nästa vecka, men då blir det bara desto jobbigare på söndag. Det fungerar inte att skjuta upp allting, även fast jag har försök...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards